Change the way you see things - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van xerah aker - WaarBenJij.nu Change the way you see things - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van xerah aker - WaarBenJij.nu

Change the way you see things

Blijf op de hoogte en volg xerah

19 Oktober 2016 | Duitsland, Berlijn

Oke Ik heb ontdekt, ik ben niet zo goed in het op vaste tijdstippen een blog schrijven. Heb gemerkt dat ik het onwijs leuk vind om het te delen als ik iets heb om te delen, niet om het als wekelijkse update te gebruiken.

Maar goed ik heb dus iets om te delen. Iets waar ik de laatste dagen bij stil heb gestaan. In een van mijn vorige blogs vertelde ik over de schaduw zijde van Berlijn en het aantal daklozen hier. Ik heb hier een gesprek over gehad met mijn huisgenoot tijdens een diner dat we buiten de deur hadden. Tijdens dit diner kwamen er verschillende mensen naar onze tafel om te bedelen. Mijn huisgenoot is duits en de taal is dus geen probleem. Ik vond het onwijs inspirerend om te zien hoe ze om ging met de mensen die ons vroegen om geld of om de fles wijn op tafel.
Haar reactie bij ieder was, nee sorry, maar lust u wat te eten? de meeste hoefde dat niet maar begonnen wel met haar te praten. Zo ontstond er een gesprek.
Ik vond het onwijs inspirerend om te zien hoeveel iemand veranderd als je ze gewoon behandeld zoals het hoort, als een mens.

Er ontstond een lopend gesprek en je kon duidelijk merken dat de persoon aan de andere kant van onze tafel dankbaar en oprecht was.

Het was zo mooi om te zien hoe ze dat deed en wat het deed.

Ook is het me opgevallen dat mede deze mensen de stad tekenen. Vele maken muziek of maken kunstwerken op de straten. Nu zijn natuurlijk niet alle muziekanten hier dakloos maar ik heb er verschillende gezien.

Zo bijvoorbeeld een man die met 2 stokken die hij gevonden had helemaal los stond te gaan op een vuilnisbak en ermee een geweldig geluid maakte. Om hem heen stond een groep vol overgave te dansen.

Onlangs was er ook een lichtfestival in Berlijn. En op een of andere manier voel ik me als een kind zo enthousiast wanneer complete gebouwen verlicht zijn met de mooiste versieringen. Het was zo bijzonder, De Berliner Dom is een van mijn favorieten gebouwen en om dat compleet verlicht te zien was bijna magisch.

Ook was het heerlijk om naar de mensen om me heen te kijken. Ik was niet de enige die bij elke verandering een big smile had en het gevoel van ultiem geluk had bij het zien van de gebouwen.

Het is normaal voor een grote stad om veel leven te hebben. Maar voor mij voelt het alsof Berlijn zoveel meer te bieden heeft dan gewoon een levendige stad. Het is een stad met een hart en een beat die je meeneemt in grootse avonturen en mondopenvallende momenten.

Kort om mijn ontdekkingsreis gaat door en hier ben ik onwijs dankbaar en blij mee :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

xerah

Actief sinds 30 Juli 2014
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 74908

Voorgaande reizen:

30 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

19 Mei 2016 - 30 November -0001

Nieuw avontuur

Landen bezocht: