It's been a while - Reisverslag uit Klütz, Duitsland van xerah aker - WaarBenJij.nu It's been a while - Reisverslag uit Klütz, Duitsland van xerah aker - WaarBenJij.nu

It's been a while

Blijf op de hoogte en volg xerah

04 Augustus 2016 | Duitsland, Klütz

Ten eeste excuus voor de langere tijd tussen mijn laaste en deze blog. De laatste weken ben ik vooral druk met leven en mensen ontmoeten en omgevingen ontdekken.

Het leven in Berlijn blijft me verbazen, ik ben hier nu ongeveer 11 weken en het voelt elk dag weer als een nieuwe beleving. Ondanks dat ik een redelijk vast ritme heb is geen een nieuwe dag te vergelijken met de vorige.

Wel kom ik steeds meer achter de schaduwzijde van de stad. De donkere en wrede zijde van het leven in een grote stad, waar drugs en alcohol maatschappelijk geaccepteerd zijn. Het verrast me en maakt me treurig en verbaastoen me hoeveel armoede en dakloze er zijn. Ik geloof en weet dat er veel organisaties en vrijwilligers zijn en deze veel werk doen om deze mensen te helpen maar volgens mij is dit probleem te groot geworden. En zijn zoveel mensen inmiddels zo afhankelijk van drugs en alcohol dat vele hun eigen toekomst vergooid hebben en dit onmogelijk te verhelpen is met de beschikbare middelen.

Ook weet ik dat dit het leven in een grote stad is en het er helaas nu eenmaal bijhoort. Toch blijft het me verbazen hoe mensen hier zo "gewend" zijn aan een onwel geworden daklozen aan de zijkant van de weg.

Toch ondanks dat het zeker aanwezig is mijn beeld van de stad nog steeds zeer positief. Het is nogsteeds een stad vol verwonderingen en verrassingen. Plekken die zo onveracht en toch zo mooi zijn. Ik blijf ze tegen komen.

Berlijn still where I want to be! and still happy :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

xerah

Actief sinds 30 Juli 2014
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 74913

Voorgaande reizen:

30 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

19 Mei 2016 - 30 November -0001

Nieuw avontuur

Landen bezocht: