beetje dubbel - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van xerah aker - WaarBenJij.nu beetje dubbel - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van xerah aker - WaarBenJij.nu

beetje dubbel

Blijf op de hoogte en volg xerah

10 Juli 2016 | Duitsland, Berlijn

Geweldige week gehad! . Mijn engelse vriendinnetje in Berlijn en hebben we samen wat drankjes gedaan. Na 2 jaar was dit wederzien geweldig leuk!
Ook was mijn beste vriendinnetje uit Nederland op bezoek en heerlijk de toerist uit gehangen en wat quality time gehad.

Toch Het moment dat ze ging was verschrikkelijk en wel om meerdere redenen, ten eerste natuurlijk dat ze weg ging en ik haar een tijd niet zou zien en weer alleen was. En het feit dat ik niet mee ging. het voelde alsof er in combinatie met een klap in mijn gezicht duidelijk gemaakt werd dat dit nu mijn thuis is.

Het is grappig deze reis voelt alsof je op vakantie bent met een goede vriendin en elkaar pas echt goed leert kennen. Dus ook al de mindere kanten en ergernissen naar boven komen. Het nog steeds houden van elkaar maar ondertussen elkaar liever niet meer aankijken

In dit verhaal voelt Berlijn als de beste vriendin. Het voelt alsof ik nu pas de stad langzaam leer kennen Het is nog steeds geweldig en de gedachte dat ik gewoon hier woon en er gewoon ben is nog steeds mind blowing. Maar zoals ik zei leer ik nu ook de minder leuke kant van deze stad kennen. Zoals de armoede en het alcohol gebruik. Dit zie je helaas in veel dingen terug.
Toch is er erg veel vriendelijkheid in een stad die zo inmens groot en gevarieerd is.

En elke dag word ik weer verrasst door iets of iemand. Zoals out of nowhere een super geweldig straat optreden. Van bijvoorbeeld 3 doodnormale jongens die dansen alsof hun leven er vanaf hangt en al hun passie er zichtbaar instoppen. En de vrijheid van gaan en staan waar je wil is heerlijk!

Het is ook grappig dat het een soort van wake up call is over alles wat ik had in Nederland. Ik was altijd wel dankbaar voor wat ik had maar was altijd in de veronderstelling dat ik alles niet dagelijks nodig had en ook wel zonder kon. Dit blijkt toch een grotere uitdaging dan ik dacht.

Maar goed ben nog wel steeds in Berlijn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

xerah

Actief sinds 30 Juli 2014
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 74895

Voorgaande reizen:

30 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

19 Mei 2016 - 30 November -0001

Nieuw avontuur

Landen bezocht: