coming home again - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van xerah aker - WaarBenJij.nu coming home again - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van xerah aker - WaarBenJij.nu

coming home again

Blijf op de hoogte en volg xerah

20 Juni 2016 | Duitsland, Berlijn

Afgelopen donderdag moest ik naar het Burgeramt om mijn verklaring van goed gedrag te regelen. Ik dacht dat je met elke kaart kon betalen en dus ook met een uit nederland. Helaas ging dit niet.... Daar stond ik dan formulier ingevuld en wel en een chagerijnige duitse mevrouw die haar gezucht duidelijk niet van plan was in te houden. Oke het kon ook cash maaar ik had maar €6 euro bij en dat papiertje kost €13. Oke ik stond inmiddels met een vuurrode kop en het zweet stond op mijn voorhoofd omdat ik niks meer snapte van het hele duitse verhaal dat me op een niet bepaald vriendelijke manier verteld werd. Op dat moment kwam de bewaker naar me toe met een vriendelijke lach zei ze iets waar ik niet veel van snapte maar ik hoorde wel de mevrouw achter de balie zeggen : Sie sind verrückt?! De bewaakster nam me mee en zei me te wachten. Niet veel later kwam ze terug met €7 en heeft samen met me de verklaring gekocht.


Ik heb haar de volgende dag terug betaald en een pioen roos gegeven. Het was zo fijn dat er iemand was die me hielp op een moment dat ik echt even niet meer wist wat ik moest doen. Dat heeft mijn dag goed gemaakt.

Afgelopen vrijdag ben ik naar mijn nieuwe kamertje verhuisd! Dit was een goede actie ik heb het hier erg naar mijn zin. De buurt is levendig en centraal. Er is veel te zien en te doen en toch is het dichtbij de rust in bijvoorbeeld de parkjes langs het water.

Tot nu toe heeft deze stad me zo veel kleine geluksmomentjes gebracht. Telkens als het een beetje tegen zit gebeurd er wel weer iets goeds.

Dit is werkelijk waar een stad vol verrassingen en wonderen.

Ik liep zondag over een plein vlak bij Alexanderplatz en het enige wat ik kon denken was: IK WOON GEWOON IN BERLIN! IK ben hier gewoon elke dag niks heeft haast want ik hoef niet meer weg.

LOVE IT!

  • 21 Juni 2016 - 20:12

    Carla Van Gellecum:

    Hoihoi dappere dame, wat een leuke en spannende gebeurtenissen!
    Loopt ze daar door berlijn te fluiten, gaaf hoor, en je job? Bevalt het een beetje
    Ik lees sinds vanavond je verslag, je ma gaf de site door, leuk,
    Heel veel plezier en genket ervzn,
    Franse kussen bisou,
    Rob en Carla

  • 21 Juni 2016 - 20:29

    Xerah Van Den Aker :

    Hee hallo! Jaa haha zeker! Wat leuk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

xerah

Actief sinds 30 Juli 2014
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 74890

Voorgaande reizen:

30 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

19 Mei 2016 - 30 November -0001

Nieuw avontuur

Landen bezocht: