living the dream - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van xerah aker - WaarBenJij.nu living the dream - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van xerah aker - WaarBenJij.nu

living the dream

Blijf op de hoogte en volg xerah

25 Mei 2016 | Duitsland, Berlijn

Al bijna een weekje in Berlijn, wat gaat het toch snel. Al 3 dagen gewerkt en de eerste dag alleen. Zo zijn namelijk mijn ouders vanmorgen weer naar ons kikkerlandje vertrokken nadat ze me geweldig geholpen en gesteund hebben. Het klinkt als een cliché maar is echt zo: zonder hun had ik dit nooit gekund!

Maar goed het leven in Berlijn. Hmm hoe zal ik het omschrijven.....

Eigenlijk is het nu nog wel zoals de titel al zegt alsof ik in een droom leef. Ik ga namelijk in de ochtend naar mijn werk met een kop thee in een handige mooie beker. Heb een tas om mijn arm en mijn telefoon in de andere hand. Zo loop ik op een opzwepend muziekje naar de U-bahn om mijn werkdag te beginnen.
Het voelt een beetje als in een film. De typische amerikaanse film waarin een meisje een droombaan in een drukke, levendige stad vind en ze onderdeel wordt van het bedrijfsleven. Zo voelt dit ook.

Na een werkdag vind ik het heerlijk om onderweg naar huis na een lange dag in een gebouw gezeten te hebben even buiten op een bankje te gaan zitten, en te kijken naar de mensen die voorbijkomen.
Zo had ik vanmiddag uitzicht op een Italiaans restaurant waar een paar toeristen gingen zitten. Ze bestelde en nog geen 3 minuten later stonden er 4 pullen bier voor hun op tafel. Natuurlijk moeten hier foto's van gemaakt worden. De vrouwen met in iedere hand 2 pullen en de mannen met een arm op tafel en de pul omhoog. Ik begin te denken dat dit toch echt wel de standaard pose is.

Verder zag ik veel verschillende mensen oud, jong alles door elkaar. Maar allemaal in gedachten verzonken.

Heerlijk hoe gevarieerd deze stad is.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

xerah

Actief sinds 30 Juli 2014
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 74893

Voorgaande reizen:

30 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

19 Mei 2016 - 30 November -0001

Nieuw avontuur

Landen bezocht: